Saturday, May 21, 2011

Heartless :\

Assalamualaikum, readers. Have a nice saturday :D

Hidup ni ada macam macam cabaran dan dugaan kan. Cuma kita je kene kuat dan mesti tabah untuk hadapi semua ni. Kena ada cara dan kita kena pastikan setiap keputusan yang kita buat tu adalah yang terbaik. Kita kena fikir jugak risiko keputusan kita tu. Kadang2 tak semuanya baik. Ada jugak yang tak baik. Semua tu aku dah lalui. Sejak dia pergi, aku banyak berubah. Cara pemikiran aku berubah. Aku mula fikir jauh, aku mula fikir dan buat keputusan dgn matang. Tak mcm dulu, aku suka fikir negatif. Lepastu, buat keputusan terburu buru. Lepastu menyesal.

Bila aku tengok orang bercinta, bercouple semua.Ye aku jealous. Tapi aku happy sebab aku tak perlu nak beratkan kepala otak aku ni fikir masalah cinta. Aku dah bebas. Aku hanya perlu tumpukan perhatian kpd pelajaran aku. Itu lebih penting. Ye tu masa depan aku. hanya tinggal satu setengah tahun sahaja untuk SPM. Bukannya masa untuk aku bermain cinta. Aku hanya perlu spend time untuk buku dan pelajaran. Biarlah orang kata aku tak laku sebab takde pasangan, asalkan aku berjaya capai target untuk SPM dan dapat bahagiakan mak abah aku. Aku nak diorang bangga. Aku taknak diorang sedih mcm keputusan PMR aku. Masa PMR aku terlalu memikirkan cinta, pelajaran langsung aku tak pikir. Tapi sekarang aku sedar aku serik. Aku tahu cinta takkan ke mana, tetapi pelajaran yg akan membawa aku pergi jauh :) Lagipun orang cakap, kita akan dapat yang lebih baik dekat universiti nanti. So jangan lah risau, zaman sekolah ni pelajaran yg penting. Benda tu yang nak sara kita nanti. Bukan cinta, cinta tu mcm sampah je. Bila dah taknak, buang je dlm tong sampah.

Kini aku sudah pun ada di pertengahan tahun 2011. Aku 16 tahun. Dah besar. Dah boleh fikir dgn matang. Tak lama lagi aku akan SPM. Hanya tinggal satu setengah tahun. Bagi sesetengah org, benda tu lama lagi. Bagi aku sekejap. Sebab aku manusia yg cepat leka. Aku telah gunakan pengalaman aku untuk meneruskan kehidupan aku. Sekarang aku tak perlu lagi menjaga hati dan perasaan lelaki. Aku hanya perlu jaga hati aku. Kalau kita sedar, cinta hanya menghancurkan masa depan. Belum tentu lagi pasangan yg berani bersumpah dan berjanji kpd kita akan menunaikan janji. Benda itu pernah jadi kat aku. Sekarang ni, tak mudah untuk aku percaya lagi. Bila aku tgk situation kawan2 aku ade masalah dgn boyfriend diorang, aku rasa takot. Aku taknak nasib diorang mcm aku. Bila mereka mintak nasihat dari aku, aku akan cuba untuk diorang jaga relationship diorang. Aku taknak diorang lalui apa yg dah aku lalui. Aku masih ingat lagi saat dia tinggalkan aku. Aku masih ingat lagi aku down dulu cm mana. Aku masih ingat aku menangis dan sedih. 2 bulan aku mcm tu. Si dia entah hilang ke mana. Aku ingat smeua tu lagi. Tuhan maha Adil. Biar masa yg menentukan semua ni. Aku redha. Aku tak pernah sesekali berdendam dgn dia :) aku ikhlas lepaskan dia pergi ^_^

Kayy cukup sampai sini, esok exam akaun. Harap aku boleh skor subjek ni. Aku taknak failed -_-

A. Terima kasih sgt banyak ubah aku ;D
Percubaan pertama D; Sayang PHOTOSCAPE

#I wonder if you still think about me. If you still hold those memories we once shared together.

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Takkan baca je? Drop your comment here kay (: